keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 268/20.05.2014 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investitii "Reabilitare termica imobil Calea Şagului, nr. 55A"

20.05.2014

Hotararea Consiliului Local 268/20.05.2014
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investitii "Reabilitare termica imobil Calea Şagului, nr. 55A"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 12236/13.05.2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Avand in vedere prevederile Ghidului solicitantului pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.2. "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe";
Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta nr.18/2009, actualizata, privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte;
Avand in vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 17 din data de 15.01.2013 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii "Reabilitare termica imobil Calea Şagului, nr. 55A";
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b) si alin. (4) lit. d), din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă documentatia tehnico-economica - faza P.T.pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Şagului, nr. 55A", conform Anexei nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre;
Art. 2: Se inlocuieste Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr. 17 din data de 15.01.2013 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii "Reabilitare termică imobil Calea Şagului, nr. 55A cu Anexa nr. 2 la prezenta hotarare;
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţia Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_nr._1.pdf

FOAIE DE CAPAT | Denumirea proiectului Amplasament Titularul Investitiei Beneficiarul investitiei Proicatant general Numar proiect Faza de proiectare Data REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul, Calea Șagului nr. SSA Municipiul Timisoara, B-dul Calea Şagului nr. 55A, Primaria Municipiului Timisoara, B-dul C.D. Loga, Nr. 1 Asociatia de proprietari din B-dul. Calea Sagului nr. SSA S.C, PROIECT C&A S.R.L. Timisoara, str. Lotusului, nr. 23. Ing. PALADE Cristian La 100/15-SAG 3SA P.T.+C.8, FEBRUARIE 2013

E BORDEROU A, Piese scrise Foaie de titlu Foaie de capat Lista si semnaturile proiectantilor Borderou Certificat de Urbanism Extras de Carte Funciara Memoriu tehnic Program de conirol al calitatii lucrarilor proiectate si in curs de executie Referat de verificare cerinta A — Rezistenta si stabilitate Referat de verificare cerinta C -Siguranţă la foc Caiete de sarcini B, Piese desenate Plan de incadrare in zona Plan de situatie Plan subsol Plan parter existent/propus Plan etaj curent existent/propus Plan invelitoare existent/propus Fatada principala existenta/propusa Fatada principala existenta/propusa Fatada lateral dreapta existenta/propusa Fatada lateral stanga existenta/propusa Tablou tamplarie Detalii de executie Intocmit ing. PALADE CRISTIAN

NR PROIECT : 100/15-SAG 55A LISTA DE SEMNATURI SEF PROIECT ing, PALADE CRISTIA PROIECTANT arh DRASCOVICI LAURA DESENAT ing. MARUSANICI GABRIEL from ar, UNGUR DAN BXPERT TEHNIC Dr. ing. MARINOV VICTOR AUDITOR ENERGETIC ing. OLARU VASILE C- SIGURANTA LA INCENDIU Ing. DEAC IOAN F- IZOLATIA TERMICA, HIDROFUGA SICONCMIA DIN 7, d no

MEMORIU TEHNIC 1.DATE GENERALE SI DE RECUNOASTERE A LUCRARII Denumirea proiectului Reabilitare termica imobil B-dul, Calea Șagului nr. S5A Amplasament Timisoara, B-dul Calea Şagului nr. S5A , Titularul Investitiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul. Calea Șagului nr. 55A Proieatant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. Faza P.T,+tC,S, Z, DESCRIERE GENERALA Amplasament Imobilul se afla intr-un cartier foarte mare de locuinte al orasului cartierul Sagului. Imobilul se afla pe o artera importanta a orasului, Majoritatea imobilelelor situate pe artera au regim de inaltime S+P+10 Descrierea imobilului Imobilul are un regim de inaltime S+P+4, are forma în plan simetrica, este un tronson independent si are o singura scara. Este compus din 17 apartamente din care: 1 apartament cu o camera, 5 apartamente cu 2 camere, 3 apartamente cu 3 camere, 8 apartamente cu 4 camere, Conditii de clima si regimul pluviometric Factorii climatici determina existenta unui climat temperat continental moderat, cu influente mediteraneene si oceanice, specific zonelor de campie din Campia Banatului. Conditiile climatice din zona pot fi sistematizate prin urmatorii parametrii: Y Temperatura aerului: media lunara minima: -(1+2)'C in ianuarie; media lunara maxima: +(21+23) "C in iulie; temperatura minima absoluta: -35,3"C in ian. 1963 temperatura maxima absoluta: +41,0'C în aug. 1932 Y Precipitatii: - media anuala: 580+590 mm. - media lunara maxima: 80+88 mm in iunie - cantitatea maxima în 24h100 mim Y Vantul: - directii predominante: nord - sud Geologia Adancimea maxima de inghet: 0,70 m, conform STAS 6054-77,

== Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma unor lentile de argila in straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane. Seismicitatea în conformitate cu Codul P100-1/2006, perioada de colt este T= 0,70 sec. Factorul de amplificare dinamica maxima a acceleratiei orizontale a terenului de catre structura * 3, iar acceleratia orizontala a terenului pantru proiectare a,=0,16 g. Categoria de importanta si clasa de importanta Constructia proiectata se incadreaza la CATEGORIA “C” DE IMPORTANTA NORMALA (conform HGR nr. 766/1997) CLASA III -constructii de tip curent (conform NP 100- 2006) Prezentarea proiectului pe specialitati Situatia existenta. Imobilul a fost construit in anul 1976. Arhitectura Imobilul are functiunea de imobil locuinte. Regimul de inaltime este S+P+4, are forma in plan simetrica, este un tronson independent si are o singura scara. Este compus din 17 apartamente din care: 1 apartament cu o camera, 5 apartamente cu 2 camere, 3 apartamente cu 3 camere, 8 apartamente cu 4 camere, acoperisul este de tip sarpanta, iar invelitoarea este din tigla Peretii exteriori sunt realizati din panouri mari tristraf din beton armat (ba) si BCA (27 cm) avand stratul interior de rezistenta de 10 cm, termoizolatie BCA de 12 cm si strat exterior de Fatada principala este realizata cu accente locale cu placaj din caramida aparenta. Pe fatada sunt 2 balcoane. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone reduse Fatada posterioara este realizata cu accente locale cu placaj din caramida aparenta. Pe fatada sunt 2 balcoane. Fatada este desprinderi placaj /tencuieli pe zone reduse vizibile, Fatada laterala stanga oste realizata cu placaj din caramida aparenta. Pe fatada nu sunt balcoane sau logii. , Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone reduse Fatada laterala dreapta este realizata cu placaj din caramida aparenta. Pe fatada nu sunt balcoane săi Togik. , Fatada prezinta dosprinderi placaj/tencuieli pe zone reduse Pinisajele interioare: la'casa scarii peretii sunt tencuiti si gletuiti si zugraviti cu zugraveli pe baza de var, pardoseala in casa scarii este de tip mozaic. Pardoseaua subsolului este de tip beton sclivisit, peretii subsolului sunt nefînisati, Tamplaria exterioara a ferestrelor a fost initial din lemn cu geam din doua foi de sticla simpla. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Usa principala de acces in cladire este din tamplarie PVC cu sticla termoizolanta. Imobilul nu este prevazut cu un acces secundar. Imobilul are 13 balcoane si 3 logii.

Structura Cladirea are structura de rezistenta din structura mixta (cadre si pereti structurali) Dispunerea peretilor este in sistem celular avand travei de 4.5, 3.6, 3.3 m si deschideri de 5.6 m Terenul de fundare este constituit dintr-o succesiune de argile si nisipuri sub forma unor lentile de argila in straturi de nisip cu nivel ridicat al apei subterane, Infrastructura este alcatuita din peretii de subsol avand 20 cm grosime, iar fundatia este continua din beton realizat monolit Peretii exteriori sunt portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 em), peretii interiori sunt panouri mari prefabricate de 14 cm grosime, Planseele sunt din beton armat monolit avand 13cm grosime din beton armat prefabricat, scarile sunt cu 2 rampe din beton armat monolit, iar acoperisul este de tip sarpanta. Utilitati Cladirea are urmatoarele utilitati : telefonie alimentare cu energie electrica de joasa tensiune alimentare cu apa rece din reteaua orasului alimentare cu gaz natural din reteaua orasului alimentare cu agent termic de la punctul termic alimentare cu apa calda menajera de la punctul termic Proiectul nu propune modificarea modului de asigurare a utilitatilor Instalatii Starea instalatiei de incalzire este buna, Conductele de incalzire si apa calda din subsol au izolatia intr-o stare tehnica buna . Exista robineti de izolare coloane. Majoritatea caloriferelor din imobil sunt noi. Reparatii la instalatii facute in ultimii 10 ani: SCHIMBAT COLOANE INCALZIRE SCHIMBAT COLOANE APA CALDA SCHIMBAT COLOANE APA RECE SCHIMBAT COLOANE GAZ Evaluarea cladirii Aspecte generale din punct de vedera al structurii: Datorita ritmului ridicat de realizare a blocurilor de locuit, in multe cazuri din cauza conditiilor dificile de executie (noaptea, timp friguros, manopera putin calificata) s-au produs si derapaje de la calitatea constructiei. Deficientele cele mai frecvente au fost: O Graifuirea (indoirea) mustatilor de imbinare intre panourile unui nivel si urmatorul O Betoane cu segregari in centuri si monolitizari Ul Rezemari defectuoase ale planselor pe peretii interiori O Izolatia termica din rostul vertical, la peretii exteriori, deteriorata O Izolatia termica a panourilor exterioare are multe punti termice i j |

Dintre aspectele pozitive tinand cont de perioada proiectarii privind alcatuirea structurii trebuie sa mentionam urmatoarele: -forma regulata in plan a cladirii existenta unei infrastructuri care s-a dovedit capabila sa transfere la teren eforturile aduse de peretii structurali, fara aparitia unor degradari in elementele infrastructurii; - structura realizata monolit Aspecte generale legate de termoizolatii La peretii exteriori, termoizolatia este discontinua, cele 2 straturi din beton fiind solidarizate prin nervuri din beton: Punti termice mai apar si la zonele de monolitizare intre panouri, Starea tehnica a sarpantei este precara cu infiltratii rare la ploi abundente. Termoizolatia a fost realizata din zgura expandata Planseul peste subsol nu este prevazui cu termoizolatie. Placa planseului de peste parterul comei Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Din totalul de 16 logii/balcoane ale imobilului 7 sunt inchise cu tamplarie cu geam termopan si 9 sunt deschise sau inchise cu tamplarie metalica fara geam termoizolant 3. DESCRIEREA LUCRARILOR PREVAZUTE IN PROIECT 3,1 Principiile care au stat la baza alegerii soluției Termoizolarea peretilor exteriori se face pe exterior cu polistiren expandat ignifuat de 10 cm grosime. La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului de la un nivel la altul, in dreptul ficcarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul La cladirile care au locuinte si la parter se va realiza o termoizolare a soclului cu 8 cm din polistiren extrudat, iar aceasta va fi armat cu plasa dubla din fibra de sticla Toate ferestrele care nu au geam termoizolant vor fi schimbate cu ferestre din PVC cu profil pentacameral si geam termoizolant cu exceptia acelora care sunt spre logii sau balcoane Toate logiile sau balcoanele care sunt deschise sau care sunt inchise cu tamplarie fara geam termoizolant VOR FI INCHISE CU TAMPLARIE PVC CU GEAM TERMOIZOLANT Alegerea acestei variante are la baza urmatoarele considerente:

Din punct de vedere economic aceasta varianta este mai avantajoasa de cele mai multe ori pentru ca ea substituie alte operatii precum:-1) termoizolarea placii balconului/logiei pe ambele parti- astfel pentru balconul deschis sau inchis necorespunzator implica desfacerea straturilor de finisaj si beton de panta pana la placa balconului si dispunerea unei termoizolatii din polistiren extrudast de 5 cm si refacerea tuturor straturilor- pentru balconul de sub- termoizolarea cu polistiren extrudat de 3 cm de la interior si refacerea finisajelor 2)termoizolarea identica pentru placa de deasupra , 3) schimbarea tamplariei dupa caz, 4)termoizolarea peretelui 5) repararea sau chiar refacerea parapetului cand acesta este metalic 6) termoizolarea parapetului Din punct de vedere al disconfortului creat varianta propusa nu il afecteaza decat pe locatarul care nu a facut modernizarea tamplariei nu si pe cei deasupra si de sub acel apartament care ar putea fi deja modernizate. Din punct de vedere al timpului inchiderea balcoanelor/logiilor deschise este o operatie mai rapida si care nu presupune operatiuni consumatoare de manopera atat de mare deoarece în cazul balcoanelor deschise implica desfacerea parapetilor si inlocuirea acestora cu tamplarie pana la partea superioara avand la partea inferioara o zona opaca din panouri albe termoizolante Termoizolarea planseului peste subsol se face cu polistiren de 35 cm grosime. Stratul termoizolant se aplica pe intradosul planseului peste subsol. Acesta se prelungeste pe verticala pe grinzi si pereti pe 30 cm. Termoizolarea ultimului planseu: 1)daca a fost realizata mansarda atunci deasupra ultimului planseu fiind spatiu incalzit nu se pune problema termoizolarii, 2) daca acoperisul este tip sarpanta realizarea termoizolarii se face cu menținerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecţie, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant din polistiren expandat de 12 cm protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm. 3) daca acoperisul este terasa se realizeaza un sistem termobidroizolant in una din urmatoarele variante: A) pastrarea tuturor straturilor existente atunci cand strarea hidroizolaiei existente e buna si nu exista acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei,B) indepartarea hidroizolatiei existente daca aceasta este degradata dar nu sunt acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 am din polistiren expandat si a hidroizolatiei, C) indepartarea hidroizolatiei si a termoizolatiei existente in cazul în care termoizolatia are acumulari de apa insemnate si dispunerea termoizolatiei de 12 cm din polistiren expandat si a hidroizolatiei noi, Toate straturile vor fi conform detaliilor si caietelor de sarcini Pentru reabilitarea instalatiilor se au in vedere urmatoarele lucrari:- montarea robinetilor cu cap termostatat la toate caloriferele din apartamentele la care exista acordul proprietarului pentru acest tip de lucrare, izolarea conductelor din subsol daca starea izolatiei este degradata sau lipseste.

8 Ta cladirile care au spatii comerciale la parter conform proiectului initial al cladirii parterul nu se termoizoleaza si prezentul Ghid permite tratarea diferita "Prin excepție, daca blocul a fost construit cu spatii comerciale la parter, iar proprietarii acestor spatii nu sunt de acord cu reabilitarea termica a acestora, se poate depune un proiect pentru reabilitarea blocului fara spatiile comerciale de la parter". La acestea se va realiza termoizolarea obligatorie a intradosului balcoanelor de la primul nivel de locuinte respectiv zona aferenta de casa scarii si o portiune de 50 cm sub planseul de peste parierul comercial in zonele in care nu exista partile vitrate ale magazinelor. Nu se pune problema termoizolarii planseului peste parter. 9 La blocurile care au zone realizate cu caramida aparenta nu se va monta termosistemul decat dupa inlaturarea totala a caramizii aparente deoarece aceste zone prezinta un rise mare de desprindere in timp si astfel ar antrena si termosistemul ducand la pagube insemnate si posibile accidente 10 La blocurile care au panourile realizate cu amprentare de suprafata, termosistemul se va realiza in 2 etape, in prima se for aduce si acele zone in acelasi plan prin montarea unui polistiren de densitate mai mare si apoi se va aplica termosistemnul de 10 cm asigurandu-se prinderea sigura intre cele doua. 11 Finisajele propuse vor fi in culori deschise conform czietelor de sarcini si planselor de executie, pastrand pe cat posibil cromatica initiala a imobilului 3.2 DESCRIEREA LUCRARILOR PRECONIZATE Descrierea lucrarilor de baza (tucrari de interventie prevazute la art.4 lit, a)-d) din Ordonanta de Pentru reabilitare se propun urmatoarele lucrari: 1 dleolarea termica a peretilor exteriori (exceptand peretii de la rosturi), inclusiv a parapetilor de ia logii, balcoane si a aticului, cu termosistem cu polistiren expandat ignifupat de fatada cu o grosime de 10 cm avand urmatoarele caracteristici tehnice minimale. al) polistiren expandat ignifugat (EPS)-pentru camp curent întada opaca: Efortul de compresiune al plăcilor la o deformație de 10% - CS(10) min. 80 kPa Rezistența la tracțiune perpendiculară pe feţe - TR min. 120 Codul de identificare conform SR-EN 13163:2009 este: EPS100 = EN 13163 = 12-12: P4 E BS150-'CS (10) 100- DS (N) 2 -Ds'(10,524TR 120 -clasa de rezistenta la foc.B:s2,d0, conform SR-EN 13501-1+4A1:2010 1 a2) polistiren extrudat ignifagat (XPS)-3 cm pentru soclu: _ Codul de identificare conform SR-EN:13163:2009 este: XPS-EN 13164-1-DLT(1)5- -clasa de :rezistenta la foc B-s2,d0; cânform SR-EN 13501:1FA1:2010 b) vată minerală bazaltică (MW)*: e " [Rezistența la compresiune sau efortul În compresiune a plăcilor la o deformație de 'min. 30 Pal 10% - CS(10/Y Rezistenţa la tracțiune perpendiculară pe feţe -TR min, 10 kPaj

Codul de identificare conform SR:EN 13162:2009 este: MW — EN 13162 — T5< DS (T+) - CS (10/Y) 20 + WS -clasa de rezistenta la foc Al, conform SR-EN 13501-1+Al- 2010 “utilizata pe fasii de 30 cm latime avand 10 cm grosime si aplicata la nivelul planseelor cladirilor avand inaltimea peste 20 de metri Operatii de pregatirea suprafetelor conform caietelor de sarcini: (1) Localizarea şi înlăturarea porțiunilor cu tencuială neaderentă şi a zonelor cu beton segregat sau cu alte degradări; (2) Înlăturarea tencuielilor atacate de mucegai, alge, licheni, muşchi, etc. şi a placărilor ceramice; (3) Rectificarea tencuielii şi a suprafeţelor de beton carbonatat, utilizându-se mortar compatibil; (4) Rectificarea rosturilor de pe conturul panourilor prefabricate sau dintre tronsoanele imobilelor învecinate; (5) Efectuarea străpungerilor necesare instalațiilor (hote, coşuri centrale termice); (6) Încheierea lucrărilor de reparații sau de înlocuire a tâmplăriei exterioare (ferestre şi uşi) precum şi a izolației hidrofuge terasei, dar înainte de fixarea copertinelor pe atice, Operatii propriu-zise de aplicarea sistemului Se incep dupa terminarea inlocuirii tamplariilor conform proiectului si dupa ce este pregatit stratul suport conform LA Se traseaza orizontalitatea si se monteaza cu dibluri metalice profilul de soclu la cota din plansele de executie Se aplica placile in randuri paralele de jos in sus prin lipire cu adeziv conform prevederilor din caietul de sarcini Se fixeaza diblurile in "T" conform caietelor de sarcini Se aplica grundul de baza (masa de spaclu) si se inglobeaza plasa pentru armare respectand prevederile din caietele de sarcini Se aplica finisajul din vopsea decorativa cu specificatiile cromatice din plansele de executie si respectand prevederile din caietele de sarcini Golurile ferestrelor se bordeaza cu polistiren extrudat de 3 cm grosime La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolaiia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul Reguli generale: Se indeparteaza elementele decorative ale parapetilor balcoanelor (realizate din sticla decorativa sau elemente prefabricate). La balcoanele inchide cu tamplarie PVC se va proceda cu atentie deoarece in unele cazuri balustradele existente au fost folosite impropriu ca elemente de legatura si tigidizare ale parapetului nou creat. Obligatoriu va fi evaluata integritatea acestor parapeti inainte de aplicarea termosistemului, La balcoanele inchise cu Tamplarie PVC cu parapet din panel placa balconului va fi termoizolata pe grosimea ei si finisata ca si fatada in camp. Se va dispune un glaf din tabla cu picurator conform planselor de detalii. | | |

Toate muchiile orizontale iesite din fatada vor fi prevazute in sisteraul termoizolant cu profil din PVC si aripioare de 10 cm din fibra de tip picurator, Acestea se vor monta odata cu masa de spaclu armata. Se considera incluse în sistemul termoizolant toate profilele necesare conform cu specificatiile producatorului chiar daca aceste profile nu apar explicit in listele de cantitati. Inlocuirea tamplariei din lemn si metal cu tamplarie etansa cu rama din PVC, având ininim 3 camere si geamuri duble, tratate fow-e. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlata 4 spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa Operațiunile de înlocuire tamplariei, se efectuează înainte de aplicarea termosistemului după operaţiunile de rectificare a suprafeţei suport La montarea ferestrelor și uşilor se vor respecta poziția, numărul şi distanțele între şuruburile de ancorare indicate de producător, Se va face conform tabloului de taraplarie din plansele de După fixarea tâmplăriei în golul zidăriei şi a glafului interior se va executa umplerea rostului dintre toc şi zidărie cu material termoizolant şi protecția acestuia pe fața de la interior şi de la Glaful exterior al ferestrelor se va monta după aplicarea pe faţadă a termoizolației şi a stratului de tencuială armată, inclusiv racordul acestora cu tocul tâmplăriei După fixarea plafului exterior, pe conturul acestuia se va aplica un chit pentru evitarea infiltrației apei din precipitații între perete şi izolația termică Montarea şi efectuarea probelor de funcționare a tâmplăriei constituie fază determinantă Principalale caracteristici ale tamplariei Cerinţe constructive pentru tâmplărie exterioară termoizolantă din profile PVC cu glaf exterior: - Profil cu 5 camere, culoare albă; - Clasa A; - Armătură oțel zincat; - Grilă de ventilaţie mecanică; 10 _Comporiarea la încovoiere din vânt clasa B2 tt e mt — a Rezistenţa ln deschidere-închidere repetată ferostre: min, 10,000 cicluri uşi:nin. 100.000 cicluri on ta —_, IATA A INI Etanşeitatea la apă ___min, clasa SA L Permeabilitatea la aer a min, clasa 3, Lo Numărul minim de schimburi de aer 1 0,5 schimburi /oră L Izolatea la zgomot aerian, a _ min.25 dB

- Geam termoizolant dublu 4-16- 4, low-E; - Feronerie oscilo-batantă cu închideri multipunct; - Glaf exterior. 3 Inchiderea Balcoanelor/logiilor - Operatiunea este similara cu cea de schimbare a tamplariei si are scop imbunatatirea aspectului cladirii. Tamplaria este etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa. Operatiunea se face conform tabloului de tamplarie din plansele de executie si caietelor de sarcini, Principalele caracteristici ale tamplariei precum si cerintele constructive sunt aceleasi de la punctul 3 Este interzisa cu desavarsire orice modificare a dimensiunilor golurilor existente. Inainte de inaintarea comenzii pentru realizrea tamplariei se vor verifica individual toate dimensiunile golurilor si se vor adiluce la cunostinta proiectantului toate neconcordantele Balconul tip 1 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti. In cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Logia tip 2 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti, În cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari; balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul. Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 11

D= pel Coleg, Sag or 55SA - PT DRAGI, - Stratul tormolzolară se aplica pe iftradosul planseului peste subso Acesta se prelungăste pe verticala pe grjzi si peroti po30 om. Tettnosistermul se realizeaza din polistiten cm lipit cu adeziv si fixat mpCanio cu dj A ou tencuială 4 Raabiijtare si e pesta pgrier | protejeaz — EN 15163 , 2 — P4 — BB 50 — CS (10), 00, DA N 2408 (70, ) 2 R 120 a de rezistenty/la foc B-32,d0, , 5 _ va îl rejilizat sub forma not zugraveli 5 Reabilitare termloa planseu pod - La planse! pod datorita dificultatilor tehnologice canzate de prezenta elementelor de sarpanta (popi si talpi) s-a ales varianta de menținerea stratului termoizolant existent, inclusiv a șapei de protecție, repararea ei, utraată de montarea unui strat termoizolant eficient suplimentar realizat din 17 cm polistiren expandat protejat ou o sapa din beton armat de 4 om [Codul de identificare pentru plistiren copform SR-EN 13163:2009 este: EPSI50 TEN T3163— T2—124W2— 82 -—-P4 -B3 200 - CS (10) 150 — D8 (NY ZDLT 2) 5 WD(V) 5 clasă du rezistenta la foc B-42,d0, conform SR-EN 13501-1+Al-2010 termolzolatiei plangoului peste ultimul nivel se va face cu o sapa de grosime 4 cm armata cu plasa, 24/10, protejand talpile sarpantel de contactul cu betonul, constructorul va lua toate ruasurile ca grosimea acesteia ta nu depaseasca 3-6 cm, Rezistența la tracţiune perpendiculară pe fețe TR. min, 150 A rr lt br mer a [AA UNEI E ALE are : CONFORM CUTIE | SEPI

6 7 Luctarile constau în montarea de robineti cu cap termostatat la radiatoarele din apartamentele proprietarilor care si-au dat acordul pentru acest tip de lucrare Lucrarile constau in repararea betonului de monolitizare dintre panouri, a fisurilor din acestea indepartarea acolo unde este cazul a decoratiunilor de la balcoane si logii alcatuite din armociment, sticla armata sau grilaj metalic precum si repararea trotuarelor din jurul cladirii la terminarea lucrarilor 3.3 Concluziile Expertizei Tehnice si Auditului Energetic EXPERTIZA TEHNICA Conform Expertizei Tehnice NR 23/2012 efectuata de Expert Tehnic : Dr. ing. MARINOV L, VICTOR-RADU, certificat nr. 151 au rezultat urmatoarele: 1 Reabilitarea termica nu modifica gradul de asigurare al constructiei. Constructia are rezerve sa preia incarcarile suplimentare aduse de reabilitarea termica. 2 Reabilitarea termica se poate realiza fara a fi necesare interventii de consolidare a structurii existente 3 Schimbarea tamplariilor se va face fara modificarea dimensiunilor golurilor 4 Balconul tip 1 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti, In cazul in care se constata degradari ale acestora se anunta proiectantul Logia tip 2 se inchide cu tamplarie din PVC care reazema pe parapetii din beton existenti. In cazul in care se constata depradari ale acestora se anunta proiectantul Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari:- balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul, Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 13

5 Lucrarile de termoizolare a peretilor vor incepe dupa curatirea prealabila a suprafetelor si indepartarea placarilor. Daca in decursul acestui proces se descopera fisuri sau crapaturi ale elementelor portante se anunta de indata proiectantul si expertul 6 Protectia termoizolatiei planseului peste ultimul nivel se va face cu o sapa de grosime 4 cm armata cu plasa 04/10, protejand talpile sarpantei de contactul cu betonul. Constructorul va lua toate masurile ca grosimea acesteia sa nu depaseasca 5-6 cm. AUDITUL ENERGETIC Conform Auditului energetic NR 30 din octombrie 2012 efectuata de Auditor Energetic, gr.l, c+i: ing. OLARU VASILE, certificat nr. 01040 au rezultat urmatoarele: Solutia 1 (SI) - Sporirea rezistentei termice a peretilor exteriori peste valoarea de 2,5 m2k/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2005, prin izolarea termica a peretilor exteriori cu un strat de polistiren expandat ignifugat de 10 cm grosime, inclusiv protectia acestuia si aplicarea tencuielii exterioare. La aplicarea termosistemului se va acorda o atentie deosebita acoperirii puntilor termice existente. Solutia 2 (S2) -Inlocuirea tamplariei existente din lemn cu tamplarie termoizolanta etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si eventual cu strat de Argon. Pentru asigurarea calitatii aerului interior si evitarea cresterii umiditatii interioare taraplaria va fi prevazuta cu fante higroreglabile Solutia 3 (S3) - Sporirea rezistentei termice a planseului pod prin menţinerea stratului termoizolant existent, inclusiv a şapei de protecţie, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant eficient suplimentar realizat din 12 em polistiren expandat protejat cu o sapa din beton armat de 4 cm Certificatul de performanta energetica atribuie „cladirii de referinta clasificarea energetica "B" si un indice de emisii echivalent CO2 anuai de 33,06 kg/mp. -nota energetica a cladirii reale tinand cont de penalizari este 86.08. „Cladirea se incadreaza in clasa de eficienta energetica C conform metodologiei din MCOATPIL Concluziile auditului enrgetic: 14

61 RU Ț e olt DMI, |Pachetul (P1) aleatiit din S1+87+53+84 asigura o economie de energie pentru incalzire anuala de 105964 kWlhyan, în tone echivalent petrol, 14961 tep reprezentand o roducere a consumului pentru incalzire ou 64.88%, Reducerea anuala a emisiilor de gaze cu efect de sera echivalent CO2 este de 21617 kg/an SOLUTIA FROFURA F I RIN PROIECT ADUCE CONSUMUL, DE ENERGIE PENTRU INCALZIRE LA 46.72 kW/mp, ans 100 kKW/myman 3.4 Durata preconizata a lucrarilor Durata de realizare a lucrarilor 42 zile Durata perioadei de garantie a iucrarilor(ani de la receptia terminarii 5 ani 4, CONDITII PRIVIND CALITATEA MATERIALELOR Toate materialele puse in opera vor avea cetintele minime de calttate certificate conform normelor legale, SISTEMUL TERMOIZOLANT (POLISTIREN, ADEZIV, PLASA, DIBLURI) VA AVEA SISTEMUL "1" DE ATESTARE A CONFORMITATII MATERIALELOR CONFORM ORDINULUI 1558/2004 SI A HGR 622/2006. 5, SANATATEA OAMENILOR SI PROTECTIA MEDIULUI Lucrarile proiectate prevad reabilitarea termica a cladirii si implicit reducerea amisiilor ou efect de seră, Din lucrările proleatate nu se produc surse de poluare a aerului, Lucrările ae vor tealiza respectând prevederile Ordinului Administraţiei Publice nt, 135/2010 , La terminarea lucratilor preconizate, constructorul are obligatia de a aduce aria afectata de schele si orgarizarea de santier in starea Ititiala, 6, ORGANIZAREA DE SANTIER SI MASURI DE PROTECTIA MUNCII Cerințe de securitate şi sănătate aplicabile pe şantier Pe şantier vor fi aplicabile cerințele de securitate și sănătate în muncă aprobate prin » HG nt,300/2006 — cerințe minime de sccutitate pentru șantierele teraporare și mobile; e HC nr.355/2007 — supravegherea medicală a sănătății lucrătorilor, modificată; » HO nr,493/2006 — cerințe minime de securitate referitoare la protecția lucrătorilor expuşi la zgomot; + HG nr.971/2006 — cerinţe minime privind semnalizarea de securitate; e HG nr. 1048/2006 — corințe minime privind echipamentul individual de protecție; + HG nr,1051/2006 - cotinţe de securitate la manipularea manuală a maselor; a HGnr.1091/2006 — cerințe minime de securitate peniru locul de muncă; » HG nt,1146/2006 —cerințe minime de securitate la vidlizarea echipamentelor de muncă; » HG nr,1218/2006 — cerințe minime de securitate la utilizarea agenţilor dle + HGnr.1876/2005 — cerințe minime de securitate la expunerea lucrător De aserntned pe şantier se vor asigura cerințele de securitate și sănătatel îm Legea nr.319/2006 n securității şi sănătății în muncă modificati și a n n acesteia aprobate prin HG nr,1425/2006 moditicate, a 100/15-3AG S8A CONFOR

6.2 Identificarea riscurilor şi descrierea lucrărilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor În continuare se prezintă în sinteză principalele lucrări care pot prezenta riscuri de accidentare şi/sau îmbolnăvire profesională pentru lucrători pe durata realizării lucrărilor specifice executării termosistemului la fațadele blocurilor, precum şi factorii de risc aferenți. Pe baza acestora, în cadrul planurilor proprii de securitate, antreprenorii şi subantreprenorii vor efectua evaluarea acestor riscuri şi stabilirea de măsuri tehnice, organizatorice, igienico- sanitare şi de altă natură a căror aplicare să prevină accidentele de muncă şi îmbolnăvirile profesionale În. [Lucrări care implică risourijIdentificarea riscurilor Crt. |Descrierea lucrărilor 1, |Montarea şi demontarea |Prinderca şi strivirea de maşinile de pe şantier; prinderea, schelei metalice tubulare.|lovirea, strivirea de obiecte transportate; căderea, Lucrarea se va executalprăbuşirea de materiale şi obiecte; căderea de la înălțime; manual de o echipă delpăşirea în gol, alunecări, împiedicări şi căderi la acelaşi schelari specializați şilnivel. |. autorizați intern. IL 5 Besfacorea tencuielii şi ajCăderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de placajelor ceramice exterioare materiale şi obiecte, căderea de materiale, obiecte de la la fațadă, în vederea aplicării|înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, termosistemului, Lucrarea se întepăioare, abrazive; mieroiraumatisme repetate; 3. |Lucrări de tencuială exterioară | Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proieciarea de materiale cu mortar la reparațiilelşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; panourilor de fațadă, a contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; monolitizărilor dintre panouri, microtraumatisme repetate; respectiv tencuieli interioare în jurul tocurilor la uşi şi planşeu subsol. Lucrările se execută manual de personal a taran — 4, |Spălarea manuală a Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale tencuielilor la fațadă și alşi obiecte; desprinderea de materiale; jet, erupții. plangeului peste subsol. 3. |Demontarea confecțiilor] Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale metalice de pe fațada bloculuilşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; (pentru aer condiționat, contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; parapete etc.) Tăierea se microtraumatisme repetate; contacţ cu obiecte fierbinţi; contact execută cu polidiscul sau,[cu flacără. după caz, cu flacără. 16

Termoizolarea pereților exteriori, soclului, aticului, intradosului la balcoane şi planşeu subsol etc. cu polistiren expandat, extrudat sau vată minerală. Lucrarea se execută manual. Prelungirea consolelor metalice prevopsite pentru aerul condiționat. Lucrarea se execută prin lucrări de sudare electrică. Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; microtraumatisme repetate. Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; contact cu obiecie fierbinți; electrocutare prin atingere directă şi indirectă, Lucrări de demontare a: glafurilor exterioare la ferestre şi parapete balcon; tâmplăriei exterioare şi interioare din lemn şi metalice. Lucrările se execută manual cu personal calificat şi instruit. Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; a a — Lucrări de înlocuire n glafurilor exterioare la ferestre și parapete balcon; tâmplăriei exterioare şi interioare din Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; lemn şi metalice cu elemente similare din PVC, aluminiu prevopsit . Demoniatea şi remontarea|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare de la atic|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; terasă şi desfacerea |contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; hidroizolației şi a stratului|microtraumatisme repctate; căderea la acelaşi nivel prin termoizolant existent, alunecare, împiedicate, Lucrarea se execută manual de personal înstruit, Repararea betonului de pantă|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale pe porțiunile deteriorate şilşi obiecte; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel rectificarea suprafețelor. |prin alunecare, împiedicare, Lucrarea se execută manual, 17

12. |Termoizolarea plangeului de|Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale l terasă şi a copertinelor|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; | balcoanelor cu polistiren|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; | expandat. Lucrarea se execută microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin | manual. alunecare, împiedicare. | | Strat de protecție alCăderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale termoizolației din polistiren|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; cu şapă de 4 mm armată cu contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; plasă STNB. microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. | 14. [Refacerea straturilor de terasă|Căderea de la înălțime; pășirea în gol; proiectarea de materiale orizontală şi verticalăişi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; constituită din membrana contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; autoadezivă si hidroizolație|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin din membrana bituminoasă cu|alunecare, împiedicare. protecţie de granule minerale 15. Desfacerea şi refacerea Proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, trotuarelor perimetrale|obiecte de la înălţime; microtraumatisme repetate; căderea la exterioare din beton. acelaşi nivel prin alunccare, împiedicare; Zzgomoi. mimi | 16. |Transport cu autobasculanta a|Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de schelei metalice, materialelor|încărcare; traficul rutier; şi molozului. DRE Încărcarea manuală şi|Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de mecanizată în auto almijloacele de încărcare; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel pria alunecare, împiedicare, materialelor şi molozului. rm ne ba 6.3 Măsuri specifice de securitate în munca pentru lucrările care prezintă riscuri; 18

64 Pentru a contracara acțiunea factorilor de rise identificați la capitolul anterior, executanţii lucrărilor de construcţii de pe acest şantier vor avea în vedere măsurile specifice de securitate pentru lucrările care prezintă riscuri deosebite prevazute in PLANUL DE SECURITATE SANATATE AL SANTIERULUI Măsuri specifice de securitate şi sănătate. Măsuri de protecție colectivă şi individuală La acest obiectiv se vor lua şi măsuri specifice de securitate şi sănătate în muncă care să asigure protecția colectivă şi individuală a lucrătorilor. Toate aceste măsuri care vor fi enumerate în continuare vor fi preluate de antreprenor şi subantreprenori şi incluse conform cerinţelor de securitate adecvate, în planurile proprii de securitate şi sănătate. 64.1. Măsuri de protecție colectivă e Împrejmuirea şi semnalizarea şantierului. e Reglementarea accesului pe şantier, e Supravegherea medicală a stării de sănătate a lucrătorilor prin medicul de medicina muncii. o. Instruirea tuturor lucrătorilor din şantier din punct de vedere al securității muncii şi situațiilor de urgență. e Interzicerea și controlul consumului pe şantier de alcool, droguri şi medicamente care produc modificări comportamentale. o Semnalizarea zonelor cu risc ridicat şi specific de accidentare. e Asigurarea şi ținerea sub control a exploatării mijloacelor colective de protecţie. e Utilizarea cu prioritate a mijloacelor de protecție colectivă în defavoarea celor de protecție individuală. e Utilizarea de echipamente de muncă care respectă cerințele esențiale de securitate şi care sunt cettilicate și marcate cu marcajul european CE, o Interzicerea fumatului pe şantier și amenajarea locurilor speciale pentru fumat. o Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru șantierele temporare şi mobile prevăzute de HG nr.300/2006. Asigurarea cerinţelor minime de securitate pentru utilizarea pe şantier a substanțelor chimice periculoase conform HG nr.1218/2006 + Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru asigurarea securității şi sănătății lucrătorilor expuși la zgomot. e Pozarea cablurilor electrice de pe şantier astfel încât să se evite pericolul împiedicării sau al electrocutării. e Utilizarea de tablouri electrice corespunzătore, sigure şi asigurate împotriva pericolului de a fi deschise de personal neautorizat. e Logarsa la pământ a schelei metalice şi a carcasei metalice a utilajelor acţionate electric şi măsurarea sistematică a rezistenţei electrice a prizelor de pământ. e Încredințarea exploatării utilajelor și autovehiculelor de pe şantier numai către persoane calificate şi instruite adecvat activităților şi riscurilor la care acestea vor fi expuse, e Înterzicerea improvizațiilor pe şantier, indiferent care ar fi natura acestora. e Limitarea manipulării manuale a maselor și utilizarea în acest scop a mijloacelor mecanice, 19

e Controlul depozitării pe şantier a materialelor în general şi a celor periculoase, în special, e Asigurarea respectării reglementărilor cu privire la înălțimea şi stabilitatea stivelor, o Utilizarea pe şantiere a utilaj elor de construcţii cu mijloace de semnalizare acustică la mersul înapoi. o Controlul accesului şi staționării riveranilor în zona de lucru, e Utilizarea potrivit reglementărilor a permiselor de lucru cu foc deschis. o Ţinerea sub control a utilizării echipamentelor individuale de protecție, o Semnalizarea şi împrejmuirea eventualelor puncie periculoase de pe şantier. e Crearea şi menținerea zonelor de siguranță în jurul săpăturilor schelelor şi a mijloacelor de ridicat, e Desfăşurarea activităților de prevenire şi protecție prevăzute de legislația în vigoare prin servicii interne/lucrători desemnați sau servicii externe abilitate. 6.4.2. Mijloace colective de protecție În timpul execuţiei lucrărilor, pe șantier vor fi la dispoziție şi se vor utiliza după caz, următoarele categorii de mijloace colective de protecție: e podeţe de trecere e pasarele, rampe cu mână curentă e balustrade de protecție e schele şi eşafodaje » plase de protecție e îngrădiri diverse o garduri de protecție e parapete de protecție e indicatoare şi semnalizări de securitate (panouri) fixe sau mobile e iluminat de siguranţă e semafoare și lămpi cu lumină intermitentă o bariere e platforme de lucru Aplicarea măsurilor de protecție colectivă și utilizarea mijloacelor colective de protecție va fi asigurată de conducătorii direcţi ai locurilor de muncă, iar ținerea sub control a acestora se va face prin verificările sistematice efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire și protecție al antreprenorului/subantreprenorilor. 6.4.3.Echipamente individuale de protecție Pe şantier se vor acorda echipamente individuale de protecţie în conformitate cu listele de dotare întocmite urmare evaluării riscurilor. Acestea se vor acorda la acele locuri de muncă/posturi de lucru la care riscurile nu au putut fi eliminaie prin măsuri tehnice sau organizatorice, La nivelul şantierului se vor asigura toate aceste echipamente, inclusiv înlocuirea imediată a acestora în situațiile în care s-a pierdut calitatea de protecție a echipamentului sau acesta a fosi înstrăinat/pierdut. 20

6.5 = echipament individual de protecție: e vestă reflectorizantă; e cască de protecţie; e salopetă de protecție; e bocanci cu bombeu metalic; e mănuși de protecție. De asemenea pe inventarul individual al lucrătorilor sau în inventarul formațiilor de lucru vor cxista în permanență: e căşti, antifoane; e cizme de apă-noroi; e ham sau centuri de siguranţă; e pelerine; ochelari de protecţie; pălmare; e echipament de protecţie pentru anotimpul tece; Suplimentar față de cele de mai sus, electricienii de pe șantier vor avea în dotare: e mănuşi electroizolante de joasă tensiune; e cizme electroizolante de joasă tensiune; e mănuși cu scurtcircuitoare; e scule electroizolante. De asemenea, sudorii vor fi dotați suplimentar cu: e mănuşi de sudură; e mască de sudură adecvată tipului de sudură; e cizme electroizolante; e şorţ de sudură; e alte tipuri de echipament, funcție de lucrările de sudare pe care le au de executat. În această ordine de idei, pe şantier lucrătorii vor purta în permanență următoarele categorii de | | | | ) 1 | i e Ținerea sub control a dotării, utilizării şi întreţinerii echipamentului individual de protecţie se face prin intermediul controalelor efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecție al antreprenorului/subantreprenorului Măsuri generale de organizare a şantierului stabilite de comun acord de către managerul de proiect și coordonatorii În materie de securitate şi sănătate Potrivit legislației în vigoare, prezentul plan de securitate şi sănătate al şantierului trebuie ținut la zi pe toată durata realizării lucrărilor prin grija coordonatorului de securitate şi sănătate în muncă Tot prin grija coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lacrărilor, planurile proprii ale antreprenorilor şi subantreprenorilor vor trebui integrate în acest plan de securitate şi sănătate. _

6.6 Din aceste considerente, managerul de proiect împreună cu coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă care va fi desemnat de beneficiar, vor stabili în faza de organizare de şantier şi măsurile generale de organizare a şantierului funcție de organizarea şi dotarea antreprenorilor şi a principalilor subantreprenori precum cerințele specifice de circulație şi trafic auto şi pietonal în zonele afectate de lucrări. După caz, aceste măsuri vor trebui să stabilească printre altele, care sunt zonele care vor fi afectate de şantier, care sunt restricțiile de circulație în acele zone, care sunt variantele de ocolire în aceste zone, care sunt masurile specifice de protecţie pentru riverani, care sunt locurile de depozitare a materialelor rezultate din demolări și dezafectări, care sunt locurile de depozitate a materialelor diverse, locurile de amplasare a barăcilor şi magaziilor de materiale mărunte ete. Funcție de aceste măsuri, antreprenorul îşi va putea elabora proiectul propriu de organizare de şantier. Amenajarea şi organizarea şantierului, inclusiv a obiectivelor edilitar-sanitare. Modalităţi de depozitare a raaterialelor. Amplasarea echipamentelor de munca prevăzute de antreprenori şi subantreprenori pentru realizarea lucrărilor proprii După elaborarea Proiectului de organizare de şantier, antreprenorul îl va supune spre aprobare de către Beneficiar. În cadrul proiectului de organizare de şantier antreprenorul va trebui să rezolve următoarele probleme: stabilirea baracamentelor; modul de desfășurare a circulației pe durata de execuție a lucrărilor; modul de depozitare a materialelor folosite; utilaje de construcţii; curent electric de forță şi iluminat; apa potabilă; apa caldă; canalizarea menajeră; evacuarea gunoiului, linii de telefon şi fax, Pe durata posesiei şantierului, antreprenorul este răspunzător de iluminare, măsuri de protecţia lucrătorilor provizorii, depozitarea materialelor, săpături, lucrări neterminate, siguranța pentru public, utilizarea drumurilor, Antreprenorul va păstra deschise toate accesele la intrările blocului pe ioată durata execuției lucrărilor, Atunci când închiderea unui astfel de acces este inevitabilă, cu acordul beneficiarului, se va face o notificare completă asupra operațiunilor către toţi proprietarii afectați, indicându-se durata acestora, evitându-se astfel eventuale conflicte cu aceştia. Depozitarea materialelor şi manipularea acestora se va face astfel încât să fie avute în vedere accesele la intrările în bloc, asigurându-se trotuarele libere în permanență. Depozitarea materialelor se va face cu respectarea prevederilor din caietele de sarcini pentru ficcare material în parte şi cu respectarea cerințelor de securitate şi sănătate în muncă aplicabile. Pe toată durata execuției antreprenorul va trebui să elimine orice defecte cu privire la : e socuritatea fiecărei persoane de pe șaniier, atât a celor autorizate, cât şi a celor neautorizate; e luminile, baricrele şi panourile de avertizare. Șantierul şi împrejmuirea trebuie prevăzute cu mijloace de semnalizare și panouri care să indice: - echipamentul de protecţie obligatoriu; - regulile pe linis de securitate şi sănătate în muncă ce trebuie să fie respectate în incinta şantierului; - numele persoanelor care răspund de organizarea şantierului; - limita zonei de securitate; 22

6.7 6.8 căderea de obiecte de la înălțime Spațiile şi facilitățile destinate organizării de șantier. Organizarea șantierului de construcții trebuie să satisfacă toate condițiile de securitate şi de igienă a muncii. Numărul toaletelor va fi stabilit în funcţie de numărul de muncitori estimat, astfel încât să se asigure minim un WC la 20 de lucrători, Atenţie! Prezenţa femeilor în şantier presupune foalete separate, Se vor asigura spații special destinate (vestiare) pentru schimbarea hainelor şi odihna în timpul pauzelor de lucru, Aceste spații vor avea posibilitate de încălzire în siguranță pe timp Se vor organiza spaţii pentru spălat pe mâini, dotate corespunzător cu apă curentă, (minim 20 litri/om), săpun etc. Se vor amenaja spații închise pentru servirea mesei Măsuri de coordonare stabilite de coordonatorii în materie de securitate şi sănătate și obligațiile ce decurg din acestea Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor va trebui ca funcţie de numărul de societăți de construcție prezente pe şantier şi de specificul lucrărilor pe care le execută să ia măsuri de coordonare a activităţii acestora, astfel încât să fie evitate Aceste măsuri de coordonare vor viza: Căile sau zonele de deplasare ori de circulaţie orizontale şi verticale Condițiile de manipulare a diverselor materiale, în particular, în ceea ce priveşte interferența instalaţiilor de ridicat aflate pe şantier sau în vecinătatea acestuia Limitarea manipulării manuale a sarcinilor Delimitarea şi amenajarea zonelor de depozitare a diverselor materiale, în mod deosebit dacă se depozitează materiale sau substanţe periculoase Condiţiile de depozitare, eliminare sau de evacuare a deşeurilor şi a materialelor rezultate din dărâmări, demolări şi demontări Condițiile de ridicare a materialelor periculoase utilizate Utilizarea mijloacelor de protecţie colectivă şi a instalaţiei electrice generale Măsurile care privesc interacţiunile de pe şantier Obligații ee decurg din interferența activităților care se desfăşoară în perimetrul şantierului şi în vecinătatea acestuia În organizarea activității antreprenorului trebuie avut în vedere că activitățile de pe şantier se interferează semnificativ cu activitățile curente din zonele riverane, cu atât mai mult cu cât este vorba despre o zonă de locuinţe. În acest sens, în mod deosebit se va avea în vedere că: . lucrările se vor executa pe străzi, la mică distanță de blocuri, de regulă în locuri înguste, cu spații mici de manevră pentru mijloacele de transport și utilaje; e lucrările vor îngreuna circulația autovehiculelor riveranilor din blocurile din zonă; * activitatea se va desfăşura în prezența locuitorilor din zonă, în mare parte neobişnuiți cu astfel de lucrări de investiții şi ca atare suspicioşi şi neîncrezători; e prezența copiilor şi altor persoane curioase în zonele cu riscuri deasebite de accidentate vor constitui pericole suplimentare în organizarea şi desfășurarea activităților de pe şantier; 23

Pentru prevenirea accidentelor de muncă şi altor categorii de evenimente se vor lua următoarele măsuri: o se va colabora în permanență cu beneficiarul investiţiei în efortul de conştientizare a locuitorilor din bloc asupra necesității și beneficiilor realizării acestor lucrări; e se va consulta beneficiarul investiţiei la stabilirea programului de execuţie a lucrărilor, astfel încât acesta să fie corelat — atât cât este posibil — cu necesitățile locatarilor e se va acţiona cu consecvență pentru rezolvarea amiabilă, în condiții rezonabile a solicitărilor locuitorilor din bloc rezultate din disconfortul produs de şantier; » se va păstra un contact permanent cu cabinetul de asistență medicală din zonă, astfel încât în caz de accident să se poată interveni în tirap util pentru acordarea unui ajutor calificat; e se vor anunța locatarii din bloc prin fluturaşi asupra lucrărilor care vor fi realizate, durata acestora și a măsurilor de securitate care se impun a fi respectate pe durata execuţiei; se va insista şi asupra așteptărilor antreprenorului de la locatari; o se vor monta indicatoare de interzicere, avertizare, obligativitate după caz, care să atragă atenția asupra riscurilor de accidentare care Nu au putut fi eliminate din sistemul de muncă prin măsuri de natură tehnică și organizatorică; e se vor instrui în mod deosebit lucrătorii de pe şantier asupra riscurilor suplimentare rezultate din acest gen de interferenţe; în mod deosebit se va insista asupra riscurilor rezultate din altercații sau comportamente provocatoare față de locatari, precum și din cele ce rezultă din practicarea de către lucrători a sexului cu persoane necunoscute (agresiuni, boli venerice); e se va acorda o atenție deosebită înlăturării copiilor şi a locatarilor curioşi din preajma schelelor de pe şantier; o se va acționa pentru limitarea contactelor dintre lucrători şi locatari; în acest sens se vor asigura condiţii sociale acceptabile, astfel încât să nu fie necesară apelarea la serviciile acestora; e seva interzice lucrătorilor să servească masa la locatari sau să achiziționeze alimente sau produse alimentare de la aceştia; se va acorda o atenție deosebită verificării stării tehnice a mijloacelor de transport, utilajelor de construcții folosite la lucrări, inclusiv a funcționării ireproşabile a inijloacelor de avertizare și semnalizare sonoră și luminoasă ale acestora; e se va organiza cu deosebită atenţie activitatea eventualelor mijloace de ridicat, a celor de încărcare de pe șantier, astfel încât să se prevină prezența în raza de acţiune a acestora a lucrătorilor și a locatarilor; o se va insista asupra controlului disciplinei în muncă astfel încât să fie evitate riscurile specifice datorate executării de operații de muncă în afara cadrului legal şi/sau al proiectului (înstrăinări de materiale, transporturi, încărcări, turnări de betoane ete.) în folosul locatarilor; e se vor extinde măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor specifice şantierului luându- se în considerare şi factorii de risc de incendiu datorați vecinătății gospodăriilor locatarilor şi activităților casnice ale acestora. În interesul şi pentru siguranţa locuitorilor din zonă, aceştia vor fi avertizați sistematic, prin diferite mijloace să : Nu lase copii nesupravegheați pe stradă ! Nu intre în raza de acţiune a utilajelor ! Nu se apropie la mai puțin de 2 m de împrejmuirile şantierului sau de schele ! Nu atingă cablurile electrice de pe şantier ! Nu circule, dar mai ales să nu siaţioneze pe căile de circulație pentru autovehicule! Nu distragă atenția şoferilor, mecanicilor de pe utilaje sau lucrătorilor de pe şantier ! 24

6.5 10 Discute eventualele probleme numai cu şeful lucrării ! Nu se urce nici ziua nici noaptea pe materialele, maşinile şi utilajele de pe șantier ! Nu distrugă mijloacele de avertizare sau pe cele de protecție ! Respecte semnificația indicatoarelor de securitate montate pe şantier ! Măsuri generale pentru asigurarea menținerii şantierului în ordine și în stare de curățenie Pentru asigurarea menținerii șantierului în ordine şi stare de curăţenie, antreprenorul va avea în vedere următoarele măsuri cu caracter general: e Controlul depozitării materialelor pe şantier numai în locurile anume destinate şi prevăzute în proiectul de organizare de șantier. e Interzicerea depozitării oricăror materiale pe căile de acces şi circulație şi în vecinătatea baracarmnentelor. e Menţinerea în perfectă o Interzicerea accesului pe o Verificarea sistematică a semnalizării de securitate şi sănătate în muncă. O atenție deosebită se va acorda celor de avertizare a lucrătorilor şi de semnalizare a locurilor de o Păstrarea stabilității e Controlul depozitării temporare şi evacuării de pe şantier a materialelor rezultate din demolări, dezmembrări sau demontări. e Verificarea autovehiculelor care transportă materiale pe şantier şi înlăturarea celor cu caroseria incompletă sau defectă care scapă materiale din mers, » Desfăşurarea de către serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenirc şi protecție a acţiunilor sistematice de control pe şantier, Stabilirea la nivelul fiecărei formații de lucru a răspunderilor şi atribuțiilor concrete pentru menţinerea ordinii şi efectuarea curățeniei la locurile de muncă Indicaţii practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor şi măsurile de organizare luate în acest sens La nivelul antreprenorului vor fi luate măsurile organizatorice pentru acordarea primului ajutor în caz de accident. Dintre aceste măsuri amintim: e stabilirea prin decizia administratorului/direciorului general al societăţii a responsabilităților pe linia organizării şi acordării primului ajutor în caz de accident; + instruirea sistematică a lucrătorilor cu privire la organizarea şi acordarea primului ajutor în caz de accident; e pregătirea în fiecare formație de lucru a minim 2 salvatori (de obicei şeful de formație şi înlocuitorul de drept al acestuia, dar nu numai) care să fie în măsură să acorde un ajutor adecvat + urmare evaluării riscurilor, elaborarea planului de acțiune în caz de pericol grav şi iminent în care sunt stabilite şi responsabilități privind acordarea primului ajutor în cazul în care urmare În organizarea activității de acordare a primului ajutor se va avea în vedere că în momentul în care se intervine pentru salvarea victimelor unui accident trebuie respectate următoarele Y Victima nu se deplasează Y Primul ajutor se acordă la locul accidentului; Y În primul rând se evaluează gravitatea stării victimei şi după această evaluare se alertează imediat ambulanţa 25

x» x 11 Ținând cont de aceste principii se vor difuza următoarele instrucțiuni de acordare a primului ajutor în caz de accident, insistând ca acţiunile să se desfășoare în ordinea de nai jos: L. Izolarea zonei şi îndepărtarea curioşilor pentru a evita creşterea numărului de victime 2. Degajarea accidentatului. Se vor îndepărta obiectele tari şi ascuţite care pot răni accidentatul, se vor deschide eventualele ferestre, se vor desface nasturii de la gât, cravata, centura Degajarea accidentatului se face urmând următoarele precauții Y se urmăreşte menținerea permanentă a coloanei vertebrale în linie dreaptă (cap-gât-trunchi), pentru a se evita lezarea măduvei spinării în cazul unei fracturi de coloană; +” în cazul unei fracturi închise membrul fracturat se menține în poziția găsită, fără a încerca punerea în poziţie normală; Y în cazul unei fracturi închise se evită manevrele inadecvaie pentru a nu le transforma în fracturi deschise. 3. Acordarea primului ajutor Se verifica starea de conştiență. Daca se constatata ca victima nu este constienta : Se solicita ajutor Se elibereaza caile respiratorii ale victimei Se verifica existenta respiratiei Se controleaza existența circulației sângelui 4. Chemarea ambulanței. Ambulanţa este chemată prin apel la 112, 3. Supravegherea victimei şi continuarea, dacă este nevoie, acordării primului ajutor până la sosirea ambulanței Modalităţi de cooperare între managerul de proiect, antreprenorul general, subantreprenori, Incrătorii independenți sau persoanele temporare Conform cu prevederile prezentului pian de securitate şi sănătate în muncă a şantierului, ficcare antreprenor/subantreprenor este obligat să elaboreze planul propriu de securitate și sănătate pentru lucrările executate în şantier, să-l prezinte managerului de proiect şi coordonatorului în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul proiectului şi să numească o persoană responsabilă cu securitatea şi sănătatea în muncă pe durata executării lucrărilor. Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul lucrării are dreptul de a verifica dacă antreprenorul/subantreprenorul şi-a instruit corespunzător personalul în materie de securitate şi sănătate în muncă. Obligația generală a colaborării dintre angajatori oste prevăzută în Legea nr.319/2005 a securității şi sănătății în muncă, care prevede că atunci când în acelaşi loc de muncă Își desfiişoară activitatea lucrători de la mai multe întreprinderi, angajatorii acestora sunt obligaţi: a) să coopereza: în vederea implementării prevederilor privind securitatea, sănătatea și igiena în muncă, luând în considerare natura activităților; b) să îşi coordoneze acțiunile în vederea protecției lucrătorilor şi prevenirii riscurilor profesionale, luând în considetare natura activităților; c) să se informeze reciproc despre riscurile profesionale; d) să informeze lucrătorii şi/sau reprezentanții acestora despre riscurile profesionale. Ca modalități de colaborare generale, valabile implicit și pentru antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenți, HG nr.1425/2006, de aprobare a normelor de aplicare a Legii nr.319/2006 a securității şi sănătății în muncă, prevede următoarele modalități: 26

1, Colaborarea angajatorului cu lucrătorii desemnaţi/serviciile înterne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situaţia în care mai mulți angajatori îşi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de munca. 2, Includerea de clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alți angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini, 3. Pentru lucrătorii din întreprinderi şi/sau unități din exterior, care desfăşoară activități pe baza de contract de prestări de servicii în întreprinderea şi/sau unitatea unui alt angajator, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucrătorilor privind activităţile specifice întreprinderii şi/sau unităţii respective, riscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile și activitățile de prevenire şi protecţie la nivelul întreprinderilor şi/sau unității, în general 4 Planul de securitate și sănătate al șantierului , Prezentul plan s-a întocmit în paralel cu elaborarea proiectului de coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă pe durata elaborării proiectului 5. Planul propriu de securitate şi sănătate al (sub)antreprenctilor. Este şi el un instrument al colaborării deoarece el rezultă din planul de securitate şi sănătate al şantierului, cuprinzând detalierea măsurilor de prevenire și protecție pentru lucrările pe care le execută şi ținând cont de măsurile prevăzute în planul de securitate şi sănătate. Planul propriu al antreprenoralui se transmite subantreprenorilor împreună cu planul de securitate şi sănătate al șantierului, 6. Şedinţele de coordonare. Constituie o altă modalitate de colaborare între antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenți. Ele se desfăşoară la inițiativa şi sub conducerea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata execuţiei lucrărilor. La ele participă managerul de proiect, şeful de şantier, şefii de puncte de lucru, alte persoane cu răspunderi în domeniul securității şi sănătății în muncă de la antreprenori şi subantreprenori, 7. Analizele de stadiu fizic. Pot fi organizate fie direct de beneficiarul investiţiei, fie printr- un reprezentant al acestuia (societate de consultanţă). Chiar dacă nu au ca obiect numai analiza securității şi sănătății în muncă, ele constituie o bună modalitate de colaborare între executanții lucrării, cu atât mai mult cu cât aceasta are loc în prezența sau la solicitarea beneficiarului, 8. Şedinţele de securitate și sănătate în muncă. Se pot desfăşura atât săptămânal (la lucrări complexe), cât şi lunar. La aceste întruniri de regulă participă persoanele cu răspunderi în domeniul securității şi sănătății în muncă de la toți angajatorii şi lucrătoții independenți de pe şantier. Au tocmai rolul de colaborare la implementarea pe şantier a măstiților de prevenire şi protecție. ' n 9. ocazionale de securitate şi sănătate în muncă. Se organizează fie în caz de evenimente, fie în pregătirea unor lucrări speciale sau periculoase care impurio coordonare sau o intervenție precisă a unor anumiți lucrători, angajatori sau prestatori de 10. duditul de sistem de management al securității şi sănătății ocupaţionale. Este de asemenea o modalitate de colaborare. Are rolul de a identifica neconformitățile, abaterile de la sistemul de management al securității și sănătății în muncă ale antreprenotului sau subantreprenorilor şi de a stabili acţiunile corective şi preventive necesare. Raportul cu acțiuni corective şi preventive aprobat de conducere, este trimis spre eliminarea deficienţelor tuturor celor implicați în funcționarea sistemului, 27 j i i | |

11, Auditul de conformitate cu prevederile legislației în domeniul securității şi sănătății în muncă. Este şi el un instrument de colaborare. De regulă se efectuează de serviciul intern/extern al antreprenorului şi are rolul de a identifica şi notifica în raportul de audit, toate neconformitățile din domeniul securității şi sănătății în muncă aplicabile șantierului şi activităţilor care se desfăşoară pe acesta, indiferent de organizatorul activității la care au fost identificate. Eliminarea neconformităților 12, Inspecţia de securitate şi săndtate în muncă. Poate fi internă — în cazul în care se desfăşoară de personalul de specialitate de la benceficiar/consultanță, antreprenor sau subantreprenor — sau externă — dacă se efectuează de organele de control de la Inspecţia Muncii/[TM, Inspecţia Sanitară de Stat sau de la Asiguratorul pentru accidente de muncă și boli profesionale (în prezent Casa judeţeană de pensii). Ca mijloace de comunicare în colaborarea dintre antreprenori, subantreprenori şi lucrătorii independenți, se folosesc toată gama uzuală în această activitate. Amintim aici: contractul; protocolul; înţelegerea; planurile; telefonul; scrisoarea; e-mail-ul; nota telefonică; circulara. 7, PROTECȚIA ÎMPOTRIVA ZGOMOTULUI În timpul execuţiei lucrărilor se vor folosi utilaje care să asigure o protecție adecvată a locatarilor şi a muncitorilor. Se vor respecta orarul de liniste si in acea perioada se va evita folosirea sculelor care produc zgomoie intense, 8. VERIFICAREA PROIECTULUI Intocmit, ing. Cristian PALADE 28

PROGRAM DE CONTROL AL CALITĂȚII LUCRĂRILOR ÎN FAZE DE EXECUŢIE, CONFORM LEGII NR.10/95 DENUMIREA LUCRĂRII REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Sagului nr. 55A AMPLASAMENT Jud. Timiş, Municipiul Timisoara, B-dul Calea Sagului nr. 5BA, INVESTITOR PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA In conformitate cu : Legea nr.10/1995 ” Legea privind calitatea in constructii” C56-85- Normativ privind verificarea calitatii lucrarilor de constructii si instalatii aferente HG925/1995 privind aprobarea Regulamentului de verificare și expertiza tehnica de calitate a proiectelor, a executiei constructiilor, complectat cu Indrurnatorul de aplicare MLPTL nr. 77/N/1998 HG nr. 272/1994 referitor la Regulamentul privind controlul de stat in constructii HG. Nr. 261/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind conducerea si asigurarea calitatii in constructii-Regulamentul privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor HG nr. 273/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de constructii si instalatii aferente HG nr 653/2001 privind infiintarea Inspectoratului de Stat în Constructii H.G. nr 768/1997 Hotararea pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii HG 278/1994 -Regulamentul privind certificarea calitatii produselor folosite in constructii HG456/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de montaj utilaje, instalatii tehnologice si a punerii in functiune a capacitatilor de productie Se stabilesc urmatoarele faze:

4 |Predarea-preluarea amplasamentului PVR BE > |Inspectia suprafetelor curatate inaintea aplicarii termosistemului PVR BEP Verificarea certificatelor de calitate/conformitate ale 3 materialelor:polistiren, adeziv, dibluri, masa de spaclu, plasa de fibra E+CQ+P ee 4 |Verificare trasare cota profil de soclu PVR BEP 5 |Montarea şi efectuarea probelor de funcţionare a tâmplăriei PVR+FD B,E,P,I e + 6 |Inspectla modului de fixare a placilor de polistiren PVLA+FD BEP 7 Verificarea planeitatii suprafetelor Înainte de aplicarea tencuielii PVR BE decorative B |Receptia termosistemului PVR BE 9 |Desfacerea straturi existente la ultimul planseu PVR BE 10 Verificarea certificatelor de conformitate ale materialelor:polistiren, E+CQ+P ce membrane etc |. n! 11 |Verificarea starii stratului suport pentru termoizolatia noua PVR BEP 12 |Verificarea calitatii stratului de difuzie a vaporilor PVR BE 13 |Verificarea calitatii montajului termoizolatiei la terasa PVLA BEP 44 |Verificarea armarii si grosimii sapei inainte de turnare PVR+FD BEP, 15 Verificarea montarii termoizolatiei la întradosul planseului peste PVR+FD BEP, subsol 16 |RECEPTIE LA TERMINAREA LUCRARILOR PVR+FD B,E,P, P - Proiectant PVR -Proces verbal de recepție B - Beneficiar PVLA - Proces verbal de lucrari ascunse E - Executant FD - Proces verbal de faza determinanta | - Inspector CC- Certificat de conformitate CQ-Responsabil calitate Conform reglementărilor in vigoare „executantul şi beneficiarul are obligația de a anunţa cu cel puțin 10 zile înaintea fazei determinante pe cei care trebuie să participe la realizarea controlului şi întocmirea actelor. Beneficiarul va lua toate măsurile pentru aducerea la îndeplinire a obligațiilor ce- irevin conform Legii 10-1995. Un exernpiar din prezentul program si actele mai sus mentionate precum si proiectul se vor anexa la Cartea tehnica a constructiei." Executant; Beneiiciar

Numele si prenumele verificatorului atestat ANEXA 2a RETEZAN REMUS Nr. 64 din 1 Calea Lugojului nr.67 Ghiroda conform registrului, Tel. +40754020500 REFERAT Privind verificarea de calitate la cerinta a proiectului Proiect Nr. 100 / 15 - SAG 55A — Reabilitare ter: PT [21] faza LPT] ce face obiectul contractului 1, Date de identificare*: - Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. - Auditor Energetic ing. Vasile Olaru - investitor Primaria Municipiului Timisoara - Amplasament: | Calea Sagului, Nr. SSA, Timisoara | Data prezentarii pentru verificare : aid apr. 2013 2. Caracteristici principale ale proiectului si ale constructiei Pentru proiectul prezentat exista Expertiza Energetica a cladirii si Certificat de performanta energetica a cladirii nr. 216 / 29.10.2012, Nota energetica 86,08 (C) Pereti exteriori — panouri mari tristrat din beton armat 10 cm Termoizolatie — BCA 15 cm Tamplarie exterioara a ferestrelor — lemn cu geam din 2 foi de sticla simpla Propuneri de eficientizare energetica: - inlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC sau Aluminiu cu geam termoizolant - peretii exteriori vor fi placati cu un strat suplimentar de termoizolatie 3. Documente care se prezinta la verificare**: - Tema de proiectare Certificat dr urbanism nr. emis de [TI Avize obtinute: La proiectantul general | Autorizatia de construire: nr. emisa de Raportul expertizei tehnice (la proiectele de punere in siguranta la actiunea seismelor, reabilitare termica, extinderi, modernizari, etc.) | | j

- Memoriul elaborat de proiectant in care se prezinta solutia propusa pentru respectarea cerintei verificate - Wota de calcul în care se fundamenteaza solutia propusa, programul de calcul si listingul - Alte documente | Raportul de Expertiza Energetica al cladirii Raport de Audit Energetic Certificat de Performanta Energetica a cladirii 4, Concluzii asupra verificarii:*** a) In urma verificarii se considera proiectul corespunzator, semnandu-se si stampilandu-se conform indrumatorului b) In urma: verificarii se considera proiectul corespunzator pentru faza verificata, semnandu-se si stampilandu-se conform indrumatorului, cu urmatoarele conditii obligatorii a fi introduce in proiect, prin grija beneficiarului de catre proiectant: Proiectul este conform. & Am primit exemplare Investitor/Proiectant *Se vor preciza - Constructie noua/existenta/care se pune in siguranta, modernizare, reabilitare, extindere, etc. - Tipurile si caracteristicile constructive: - Dimensiuni - Functie principali - Conditii de amplasament si de vecinatati care au legatura cu cerinta verificat (zona seismic, natura terenului, zona eoliana, etc.) **Se inscriu documentele prezentate de proiectant si verificate efectiv. In cazul in care documentele prezentate sunt insuficiente se cere proiectantului completarea acestora, fixandu-se un termen. Referatul se completeaza dupa completarea documentatiei. ***Se inscriu nurnal in situatia specifica (a) sau (b)

Numele si prenumele verificatorului atestat Dr. ing. Marinov Victor-Radu Nr.4 data 14.01.2013 Persoana fizica Conform registrului de evidență Adresa : Timisoara Str. Gheorghe Dragomir, nr. 6 ap, 7 Tel. : 0723597203 REFERAT pentru verificarea de calitate la cerința A1 a proiectului: Reabilitare termica imobil B-dul. Calea $agului nr. 55A faza DT+DDE ce face obiectul contractului TIM/99 1. Date de identificare Proiectant general: S.C. PROIECT C&A S.R.L. Proiectant de specialitate S.C, PROIECT C&A S.R.L. investitor PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA i Amplasament : județ/sector TIMIS, localitate TIMISOARA, B-dul. Calea Şagului nr. 55A i Data prezentării proiectului la verificare: 14.01.2013 : 2. Caracteristici principale ale proiectului și ale constructiei : Constructie existenta propusa pentru reabilitare termica. Imobilul cu regim de inaltime S+P+4 are structura de rezistenta din structura mixta (cadre si pereti structurali). Peretii exteriori sunt portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm), i peretii interiori sunt panouri mari prefabricate de 14 cm grosime, planseele sunt din beton armat monolit | avand 13cm grosime din beton armat prefabricat, scarile sunt cu 2 rampe din beton armat monalit, ! acoperisul este de tip sarpanta.Infrastructura este alcatuita din peretii de subsol avand 20 cm grosime, iar fundatia este continua din beton . Constructia nu prezinta avarii semnificative. Reabilitarea termica se va realiza prin placarea peretilor exteriori cu placi din polistiren expandat 10 cm, inlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC, inchiderea logiilor/balcoanelor cu tamplarie din PVGC.Reabilitare termica planseu peste parter - cu polistiren expandat de 5 cm grosime. Reabilitare termica planseu pod - cu polistiren expandat de 12 crn grosime. | 3. Documente ce se prezintă la verificare : - Tema de proiectare DA — Certificatul de urbanism nr : 4575/11.12.2012 - Avize obținute -— Autorizaţia de construcție Nr. ..................... BMISĂ dB... ilie iai - Raportul expertizei tehnice DA -— Plansele desenate in care se prezinta solutia construciiva -— Alte documente 4.Goncluzii asupra verificării : (a) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător, semnându-se şi ştampilându-se conform | îndrumătorului ; (b) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător pentru faza verificată, semnându-se şi ştampilându-se conform îndrumătorului,cu următoarele condiții obligatorii a fi introduse în proiect prin grija investitorului de către proiectant : | Am primit 7 exermplare Investitor/ Proiectant

Numele si prenumele verificatorului atestat ING. DEAC IOAN Nr.257 data 31.01.2013 FIRMA: Persoana fizica Conform registrului de evidență Adresa, telefon, fax : Timisoara, Calea Aradului nr. 8, Ap. 88 Tel 0256/436029 REFERAT pentru verificarea de calitate la cerința "C"-SECURITATEA LA INCENDIU a proiectului: Reabilitare termica imobil B-dul. Calea Șagului nr. 55A faza DT+DDE ce face obiectul contractului TIM/101 1. Date de identificare Proiectant general: S.C. PROIECT C8A S.R.L. Proiectant de specialitate S.C. PROIECT C&A S.R.L. investitor PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA Amplasament : judeţ/sector TIMIS, localitate TIMISOARA, B-dul. Calea Şagului nr. 55A Data prezentării proiectului la verificare: 31.01.2013 2. Caracteristici principale ale proiectului şi ale construcției : Constructie existenta propusa pentru reabilitare termica. Caracteristicile geometrice constructive ale cladirii sunt conform prevederilor din memoriu tehnic social-culturale, agrozootehnice si industriale”, cladirea se inscrie in clasa Ill-constructii de importanta normala. Categoria de importanta in conformitate cu "Regulamentul privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor” este "C". Gradul de rezistenta la fod este II-lll | Structura de rezistenta 1, DI fundatiile sunt din beton armat ST -peretii exteriori surit portanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA țer cm) | -peretii interiori sunt panouri mari prefabricate de 14 cm grosime E -planseele sunt din beton armat monolit avand 13cm grosime din beton armat prefabricat -scarile sunt cu 2 rampe din beton armat monolit -acoperisul este de tip sarpanta Reabilitarea termica se va realiza prin placarea peretilor exteriori cu placi din palistiren expandat 10 | cm, inlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC, inchiderea logiilor/balcoanelor cu tamplarie din PVC, Reabilitare termica planseu peste parter - cu polistiren expandat de 5 cm grosime. Reabilitare termica planseu pod - cu polistiren expandat de 12 cn grosime. Clasa de rezistenta la foc a placilor din polistiren este B-s2,d0, conform SR-EN 13501-1+A1-2010,

Reteaua de distributie pentru apa potabila existenta asigura debitul de incediu exterior la presiunea de 0.7 bar pentru interventia unitatii de pompieri a municipiului Timisoara. 3, Documente ce se prezintă la verificare - Tema de proiectare DA - Certificatul de urbanism nr: 4575/11.12.2012 _ Avize obținute - Autorizaţia de construcție nr. ............ Dr licee cei ei tt - Raportul expertizei tehnice (la proiectele de punere în siguranță la acţiunea seisrnelor, reabilitare tehnică, extinderi, modernizări etc.) | — Memoriul elaborat de proiectant, în care se prezintă soluția adoptată pentru respectarea i cerinței verificate DA -. Plansele desenate in care se prezinta solutia constructiva - Alte documente 4. Concluzii asupra verificării (a) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător, samnându-se şi ştampilându-se conform îndrumătorului ; (b) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător pentru faza verificată, semnându-se şi ştampitându-se conform îndrumătorului,cu următoarele condiții obligatorii a fi introduse în proiect prin grija investitorului de către proiectant: BUN PENTRU EXECUTIE CU RECOMANDAREA DE A SE ASIGURA FUNCTIONAREA HIDRANTIILOR IN MOD PERMANENT Am primit 7 exemplare Am predat 7 exemplare Investitor/ Proiectanti Verificatar proiecte MLPTL nr. 1431 S.C. PROIECT C&A SRL. ING, DEAC IOAN ing. PALADE Cristian _

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL EFICIENTIZARE ENERGETICĂ CLĂDIRI Nr. SC2014- /

REFERAT

privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii

Reabilitare termică imobil Calea Şagului, nr. 55A”

În vederea continuării procedurii de selecţie a cererilor de finanţare, depuse pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Organismul Intermediar – ADR Vest, solicită prin adresa nr.CDT2014-258/06.03.2014, actualizarea documentaţiei tehnico-economice a proiectelor, inclusiv a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, în conformitate cu forma finală a bugetelor verificate şi modificate în etapa de evaluare tehnică şi financiară. Drept urmare, propunem aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii “ Reabilitare termică imobil Calea Şagului, nr. 55A”.

Valoarea totală estimată a investiţiei (inclusiv TVA), este de 400.410,00 lei (C+M – 347.296,61 lei), din care:

Valoare cheltuieli eligibile – 349.888,62 lei. Valoare cheltuieli neeligibile – 50.521,38 lei.

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) – 209.933.17 lei. - Contribuţia U.A.T (20%) – 69.977,725 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) – 69.977,725 lei. 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T – 14.129,295 lei. - Contribuţia Asociaţie proprietari – 14.129,295 lei. - Contribuţia persoane juridice/ap. cu altă destinaţie – 22.262,79 lei. VICEPRIMAR DAN DIACONU

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU SECRETAR CONSILIER

IOAN ZUBAŞCU IOAN COJOCARI DANIELA DUMITRESCU SERVICIUL JURIDIC

Red/DacD.D. Ex.1

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr.2 la HCL nr. / .2014

INDICATORI TEHNICO – ECONOMICI – FAZA PT DENUMIRE PROIECT REABILITARE TERMICĂ IMOBIL

Calea Şagului, nr. 55A

AMPLASAMENT Municipiul Timişoara, Calea Şagului, nr. 55A TITULARUL INVESTIŢIEI Primăria Municipiului Timişoara, Bdul. C.D.Loga, nr.1 BENEFICIARUL INVESTIŢIEI Asociaţia de proprietari Calea Şagului, nr. 55A NUMAR PROIECT 100/15-SAG55A DATE TEHNICE: Anul construirii: 1976 Regim de inălţime: S+P+4 Număr apartamente: 17 Suprafaţa construită: 374 mp Suprafaţa construită desfăşurată: 1870 mp Aria utilă totală: 1204 mp Sistemul constructiv: structura mixta (cadre si pereti structurali) INDICATORI: Valoarea totală a investiţiei inclusiv T.V.A. 400.410,00 lei (C+M - 347.296,61 lei) din care:

Valoare cheltuieli eligibile 349.888,62 lei Valoare cheltuieli neeligibile 50.521,38 lei

CONTRIBUTIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) 209.933,17 lei - Contribuţia U.A.T (20%) 69.977,725 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) 69.977,725 lei 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T 14.129,295 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari 14.129,295 lei - Contribuţia persoane juridice/ap. cu altă destinaţie 22.262,79 lei

DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ CHIŞ CULIŢĂ